Μια νέα μεγάλη έρευνα για τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος δείχνει κάποια πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα, ιδίως σε ό,τι αφορά τη νύχτα.
Η τεχνολογία δείχνει πως μπορεί όντως να σώζει ζωές. Σύμφωνα με νέα έρευνα της American Automobile Association (AAA), τα σύγχρονα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (AEB) βελτιώθηκαν θεαματικά στην αναγνώριση πεζών τη νύχτα, πετυχαίνοντας αποφυγή σύγκρουσης στο 60% των περιπτώσεων, έναντι… 0% το 2019.
Η AAA πραγματοποίησε δοκιμές με τέσσερα νέα μοντέλα: Honda Accord, Toyota Camry, Chevrolet Malibu και Tesla Model 3.
Το σενάριο ήταν ρεαλιστικό: ένας «ρομποτικός πεζός» διέσχιζε τον δρόμο μπροστά στα αυτοκίνητα που κινούνταν με 40 χλμ./ώρα, όπως θα συνέβαινε σε μια γειτονιά.
Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Το Toyota Camry κατάφερε να αποφύγει όλες τις συγκρούσεις, εκδίδοντας προειδοποίηση στα 22 μέτρα και φρενάροντας αυτόματα στα 13.
Το Tesla Model 3 απέφυγε το 80% των συγκρούσεων, ενώ το Honda Accord πέτυχε επιτυχία σε δύο από τις πέντε δοκιμές, μειώνοντας πάντως την ταχύτητα πρόσκρουσης στις υπόλοιπες.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η επίδραση της ανακλαστικής ένδυσης: ενώ το Tesla βελτίωσε τις επιδόσεις του, το Accord… απέτυχε σε όλες τις δοκιμές, καθώς το λογισμικό «μπερδεύτηκε» από το φως.
Ο Greg Brannon, επικεφαλής έρευνας της AAA, τόνισε πως η πρόοδος είναι σημαντική, αλλά «η τεχνολογία δεν αντικαθιστά την προσοχή του οδηγού».
Το μήνυμα είναι σαφές: όσο έξυπνα κι αν γίνονται τα αυτοκίνητα, η ανθρώπινη εγρήγορση παραμένει το πιο αξιόπιστο σύστημα ασφάλειας, ειδικά στους ελληνικούς δρόμους, όπου οι νυχτερινοί πεζοί και οι σκοτεινοί δρόμοι συχνά αποτελούν θανατηφόρο συνδυασμό.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Επίσημο: Αυτή είναι η ανανεωμένη Alfa Romeo Tonale
Century Concept: Η νέα λογική της Toyota στην πολυτέλεια
Xpeng: Ξεκινά ευρωπαϊκή παραγωγή στην Αυστρία
Πηγή: https://www.newsauto.gr/category/news




































































































