Μέσα σε δύο χρόνια, η θρυλική μάρκα της Στουτγκάρδης έχει μετατραπεί από «κόσμημα» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε μία εταιρεία γεμάτη εσωστρέφεια.
Η ανακοίνωση της Porsche στις 19 Σεπτεμβρίου ότι το περιθώριο κέρδους του ενδέχεται φέτος να μην ξεπεράσει το 2%, μετά την ανατροπή της «ηλεκτρικής» στρατηγικής με κόστος 1,8 δισ. ευρώ, αποκαλύπτει το βάθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εταιρεία από τη Στουτγκάρδη.
Ως κατασκευαστής με αποκλειστικά ευρωπαϊκή παραγωγική βάση, η Porsche βρίσκεται εν μέσω εμπορικών εντάσεων. Τα αυτοκίνητα που εξάγονται από τη Γερμανία προς τις Ηνωμένες Πολιτείες επιβαρύνονται πλέον με δασμό 15%, γεγονός που κοστίζει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Η κινεζική αγορά που άλλοτε αποτελούσε πηγή κερδών για την Porsche έχει μετατραπεί σε τροχοπέδη. Οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων βυθίστηκαν, οδηγώντας σε πτώση 21% των πωλήσεων της μάρκας στην Κίνα κατά το τρίτο τρίμηνο. Η μείωση αυτή συνέβαλε στη συνολική πτώση των παγκόσμιων αποστολών κατά 5,7%.
Οι συνεχιζόμενες αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν επιβαρύνει περαιτέρω την εταιρεία. Η μείωση των όγκων και οι αυστηρότεροι όροι τραπεζικού δανεισμού έχουν πλήξει πολλούς προμηθευτές, αναγκάζοντας την Porsche να παρέμβει οικονομικά σε ορισμένες περιπτώσεις.
Ενδεικτικά, η γερμανική μάρκα εξαγόρασε τη Varta, προμηθευτή μπαταριών, ώστε να εξασφαλίσει στοιχεία μπαταριών για την υβριδική 911.
Το κυριότερο θέμα, όμως, είναι πως η Porsche είχε στοιχηματίσει πολλά στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, στοχεύοντας το 80% των πωλήσεών της να είναι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030.
Ωστόσο, η πραγματικότητα αποδείχθηκε διαφορετική. Η ζήτηση για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα δεν ήταν η αναμενόμενη, ενώ οι πελάτες παραμένουν επιφυλακτικοί λόγω της ραγδαίας απαξίωσης των EV στη μεταπώληση. Για παράδειγμα, μία Taycan χάνει μεγάλο μέρος της αξίας της μέσα σε έναν χρόνο, ενώ μια 911 διατηρεί την αξία της ακόμη και μετά από μία δεκαετία.
Στα προβλήματα προστίθεται και πως η πολυαναμενόμενη πλατφόρμα SSP Sport, στην οποία βασίζονταν τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της Porsche, καθυστερεί σημαντικά.
Η εταιρεία παραδέχθηκε ότι η ανάπτυξη αυτής της αρχιτεκτονικής «θα επαναπρογραμματιστεί» και πως η υλοποίηση του έργου θα γίνει πλέον σε συνεργασία με άλλες μάρκες του Ομίλου VW, αντί να αποτελεί αποκλειστικά Porsche project.
Παρά τη συρροή προβλημάτων, η Porsche επιμένει ότι θα ξαναγίνει το «ονειρικό εργοστάσιο» που υπήρξε κάποτε. Όμως η επιστροφή σε εκείνη τη θέση θα απαιτήσει όχι απλώς επικοινωνιακές κινήσεις, αλλά πειθαρχία, αποφασιστικότητα και χρόνο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Πρώτη γεύση από τη νέα Toyota Corolla
Τέλος εποχής για τα παλιά αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη
Επιστρέφουν οι επιδοτήσεις για ηλεκτρικά στη Γερμανία, περιλαμβάνουν και μεταχειρισμένα
Πηγή: https://www.newsauto.gr/category/news






































































































