Η γηραιά ήπειρος είναι εξίσου γερασμένη και στις επιλογές των χρωμάτων των αυτοκινήτων της, κάτι που ίσως αντικατοπτρίζει και την διάθεση των Ευρωπαίων.
Το χρώμα σε ένα αυτοκίνητο είναι τρόπος έκφρασης πολλών στοιχείων της προσωπικόητας του οδηγού, ενώ παράλληλα λειτουργεί και σαν ένα βαρόμετρο για το κοινωνικό status κάθε εποχής.
Σε χρόνους ευημερίας και κοινωνικών αλλαγών τα έντονα χρώματα παίρνουν τα πάνω τους, ενώ σε εποχές ύφεσης και χαμηλών προσδοκιών η μονοτονία γίνεται κυρίαρχη τάση.
Στους δρόμους της Ευρώπης αυτό το δύσκολο διάστημα της τρίτης δεκαετίας του 21ου αιώνα κυριαρχεί το γκρι, αποδεικνύοντας ότι οι οδηγοί φοβούνται τη χαλαρή διάθεση σχεδόν όσο και τα μποτιλιαρίσματα.
Μια ανάλυση της Jato Dynamics αποκάλυψε ότι στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου, σχεδόν το 70% των νέων αυτοκινήτων διατίθενται σε αποχρώσεις γκρι, λευκού ή μαύρου.
Το γκρι κατέχει την πρωτιά με 27,3% των πωλήσεων, ακολουθούμενο από το λευκό (22%) και το μαύρο (18%).
Αμέσως μετά βρίσκονται το μπλε (12,1%), το κόκκινο (7,4%), το ασημί (5,4%) και το πράσινο (2,8%), με τα πιο ζωηρά χρώματα να παραμένουν περιθωριακή επιλογή.
Ακόμη και μοντέλα που προβάλλονται ως fun-to-drive, όπως το Renault Clio, πωλούνται κυρίως σε ουδέτερους τόνους.
Η εξαίρεση στον κανόνα είναι το Fiat 500 και το νέο Renault 5, τα οποία συνεχίζουν να «φορούν» έντονα χρώματα.
Στην περίπτωση του 500, μόλις 2% των αγοραστών προτιμούν το γκρι, ενώ το 12% επιλέγει το κίτρινο και άλλο 12% το χρυσό. Το κόκκινο αγγίζει το 8%, το μπλε το 7% και το πράσινο το 3%, ενώ υπάρχει ακόμη και 3% που τολμά το ροζ.
Η έρευνα κατέγραψε και τις προτιμήσεις για τα εσωτερικά. Στη Γερμανία και τη Βρετανία επικρατούν οι premium επιλογές, με 57% και 53% αντίστοιχα να πληρώνουν επιπλέον για δερμάτινες επενδύσεις.
Αντίθετα, στη Νότια Ευρώπη –Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία– οι οδηγοί επιμένουν στην κλασική υφασμάτινη λύση, με ποσοστά που ξεπερνούν το 75% σε κάθε αγορά.
Το συμπέρασμα; Οι ευρωπαίοι οδηγοί συνεχίζουν να παίζουν… ασφαλώς, αποφεύγοντας τις τολμηρές επιλογές, ακόμη κι όταν τα αυτοκίνητα που αγοράζουν προσφέρονται σε παλέτες γεμάτες ζωντάνια.
Όπως και να έχει, η επικράτηση των μουντών και “άχρωμων” χρωμάτων δείχνουν μία γενικευμένη κατάσταση εσωστρέφειας και χαμηλών κοινωνικών προσδοκιών μιας Ευρώπης που αναζητά εναγωνίως -και πιθανόν αρκετά καθυστερημένα πλέον- το στίγμα της σε ένα εντελώς νέο παγκόσμιο τοπίο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Τέλη του 2025 θα έρθει στην Ελλάδα η νέα BMW iΧ3
Το δράμα μας από την πρώτη κιόλας του Σεπτέμβρη
ECOSHIFT: Η Ελληνική επανάσταση στην Auto Thessaloniki και την ΔΕΘ
Πηγή: https://www.newsauto.gr/category/news





















































































