Μηχανικός της Gazoo Racing αποκαλύπτει πώς ο CEO της Toyota επηρέασε με ένα σχόλιο θετικά την εξέλιξη της GR Corolla.
Όλα ξεκίνησαν από μια φράση: «Λείπει η αγριότητα», είπε ο Ακίο Τογιόντα όταν οδήγησε το πρώτο πρωτότυπο της GR Corolla. Μια απλή παρατήρηση που όμως λειτούργησε σαν σεισμός μέσα στη Gazoo Racing, αναγκάζοντας τους μηχανικούς να ξαναγράψουν από την αρχή το «βιβλίο» της εξέλιξης.
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα τρίθυρο «κτήνος» που σήμερα εκφράζει όσο τίποτε άλλο τη φιλοσοφία του ίδιου του Τογιόντα: πάθος και αναζήτηση της τέλειας αίσθησης πίσω από το τιμόνι.
Ο επικεφαλής μηχανικός της τμήματος εξέλιξης της GR, Τακάσι Κοχάρα, θυμάται εκείνη τη στιγμή ως σημείο καμπής: «Το αρχικό πρωτότυπο είχε προδιαγραφές παρόμοιες με του GR Yaris. Όταν όμως ο Morizo το οδήγησε, είπε: “Δεν έχει δύναμη. Ξεκινήστε από το μηδέν”».
Η νέα GR Corolla, και ειδικά η έκδοση Morizo Edition, έγινε η ζωντανή απόδειξη αυτής της φιλοσοφίας. Ο τρικύλινδρος G16E-GTS των 1,6 λίτρων σκαρφάλωσε στους 300 ίππους και στα 392 Νμ ροπής, με ρύθμιση που προήλθε απευθείας από τις δοκιμές του υδρογονοκίνητου αγωνιστικού GR Corolla.
Το τετρακίνητο σύστημα GR-Four παραμένει η καρδιά του αυτοκινήτου, ικανό να στέλνει έως και το 70% της ροπής πίσω. Στη νέα έκδοση Track Mode του MY25, ο έλεγχος ροπής από εμπρός προς πίσω δεν είναι πια στατικός: μεταβάλλεται δυναμικά κατά την είσοδο, τη διαδρομή και την έξοδο της στροφής.
«Στον τρίτο τομέα της Fuji Speedway, για παράδειγμα, ο οδηγός μπορεί να αισθανθεί πώς το σύστημα “ζωντανεύει”, αλλάζοντας τη ροπή χιλιοστό το χιλιοστό του δευτερολέπτου για να κρατήσει την ιδανική γραμμή», εξηγεί ο Κοχάρα. Το αποτέλεσμα είναι λιγότερη υποστροφή, περισσότερη ακρίβεια και μια αίσθηση ελέγχου που σπάνια συναντάται σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Η εξέλιξη όμως δεν σταμάτησε εκεί. Από το 2026, η GR Corolla επωφελείται από ένα πλήρες πακέτο βελτιώσεων στο σύστημα ψύξης. Οι μηχανικοί ενίσχυσαν τη ροή των βεντιλατέρ και σχεδίασαν έναν νέο αεραγωγό που ψύχει πιο αποτελεσματικά τον αέρα που φτάνει στην εισαγωγή. Η θερμοκρασία λαδιού και νερού παραμένει σταθερή ακόμη και σε παρατεταμένη χρήση πίστας, χωρίς να επηρεάζεται η εκπομπή ρύπων ή η ομαλότητα λειτουργίας.
Η GR Corolla δοκιμάστηκε όχι μόνο στην Ιαπωνία, αλλά και στην Ευρώπη. Οι μηχανικοί της Gazoo Racing πέρασαν εβδομάδες στο Nurburgring, αναζητώντας εκείνα τα μικρά, σχεδόν αδιόρατα σημεία βελτίωσης στη γεωμετρία της ανάρτησης.
Τα δεδομένα συνδυάστηκαν με οδηγικές εντυπώσεις τόσο από επαγγελματίες οδηγούς δοκιμών όσο και από απλούς μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρείας, οι οποίοι χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα και σε καθημερινές συνθήκες.
Μέσα από αυτή τη διαδικασία προέκυψαν λεπτές παρεμβάσεις στη γεωμετρία, στους βραχίονες και στα ελατήρια, που μείωσαν την αστάθεια στις γρήγορες στροφές και αύξησαν το κράτημα στην έξοδο.
Η φράση «Push, Break, Learn, Repeat» που γράφτηκε στους τοίχους του εργαστηρίου δεν είναι σύνθημα marketing, αλλά η η περιγραφή μιας κουλτούρας. Από το πρώτο πρωτότυπο μέχρι το σημερινό αυτοκίνητο παραγωγής, κάθε δοκιμή, κάθε λάθος και κάθε παρατήρηση του ίδιου του Τογιόντα έγιναν καύσιμο για συνεχή εξέλιξη. Ο Κοχάρα παραδέχεται πως η GR Corolla δεν είναι τέλεια και ακριβώς εκεί κρύβεται η δύναμή της.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
28η Οκτωβρίου: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα, λόγω των παρελάσεων
H Skoda αναβιώνει το 1000 MBX των ’60s
Η Ιαπωνία αγοράζει 100 Ford F-150 για να «κερδίσει» τον Τραμπ, αλλά…
Πηγή: https://www.newsauto.gr/category/news







































































































