RSS
TwitterFacebookPinterest

genikes-asfaleies-insurance-spanos

Banner-radiotaxi-ermis-spanos-site

Το αυτοκίνητο που γέννησε την τετραδιεύθυνση

  • Written by:

Τα συστήματα τετραδιεύθυνσης είναι στα πολύ «πάνω τους» τελευταία. Η μεγάλη ώθηση ήρθε από τη Mercedes S-Class W223, τα «καβουροπερπατήματα» του νέου Hummer ανέβασαν το επίπεδο, ενώ η Toyota θέλει να φέρει την επανάσταση με το κάθετο στρίψιμο των τροχών. Όλα, ωστόσο, ξεκίνησαν από αυτό το ιδιόμορφο τετράτροχο.

Η Honda ήταν η εταιρία που σύστησε στο ευρύ κοινό την ενεργή συμμετοχή του πίσω άξονα στο «στρίβειν», με την τρίτη γενιά του Prelude. Το ιαπωνικό κουπέ υπήρξε ο πρωτοστάτης της ενεργητικής τετραδιεύθυνσης στα αυτοκίνητα παραγωγής, όπου οι πίσω τροχοί έστριβαν με χρήση μηχανισμού είτε ανάποδα, είτε στην ίδια φορά με τους μπροστινούς. Μέχρι τότε, υπήρχε η παθητική τετραδιεύθυνση. Μια απλοϊκή διάταξη, που επέτρεπε μια μικρή αλλαγή στην γωνία των πίσω τροχών, μέσω των πλευρικών φορτίων και της γεωμετρίας της ανάρτησης.

Ένα τόσο περίπλοκο σύστημα απαιτούσε εκτεταμένες δοκιμές, πριν βρεθεί κάτω από το αεροδυναμικό αμάξωμα του Prelude MK3, τις οποίες ανέλαβε να πραγματοποιήσει ένας «Φρανκεστάιν», αποτελούμενος από δυο Accord. Το πρωτότυπο εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1981, στη βρεγμένη πίστα της Suzuka. Το πρωτότυπο αυτό όχημα αποτελείτο από δυο εμπρός μέρη ισάριθμων Accord, που είχαν συγκολληθεί ώστε να δημιουργήσουν ένα ενιαίο σύνολο. Οι μηχανικοί της Honda διατήρησαν τις κρεμαγέρες και στα δύο, περνώντας τον έλεγχο της οπίσθιας στο τιμόνι μέσω του transfer case, που αποτελούσε την καρδιά της τετραδιεύθυνσης.

H Honda μάλιστα είχε εξελίξει και μια πρωτότυπη κατασκευή, πάνω στην οποία μπορούσε να δοκιμάζει τον κάθε άξονα ξεχωριστά. Θύμιζε κράμα δυναμόμετρου-διαδρόμου γυμναστικής, με τους τροχούς να περιστρέφονται κανονικά αλλά να μπορούν παράλληλα και να στρίψουν, χάρις στην επίπεδη επιφάνεια που πάταγαν. Δεν ήταν πάνω σε ράουλα, δηλαδή, αν και οι δοκιμαστικοί τροχοί παρέπεμπαν έντονα σε τέτοια

Το πρωτότυπο ήταν σχεδόν συμμετρικό μεταξύ εμπρός και πίσω μέρους, με το τελευταίο να διαθέτει κόκκινα κρύσταλλα στα φανάρια ώστε να μοιάζουν με τα αντίστοιχα φώτα και να ξεχωρίζει από το μπροστά. Δυστυχώς υπάρχουν ελάχιστες φωτογραφίες από αυτό, αφήνοντας όλη τη δόξα για το Prelude.

Τώρα όμως γνωρίζετε ποιο τετράτροχο τα ξεκίνησε όλα.

 

The post Το αυτοκίνητο που γέννησε την τετραδιεύθυνση appeared first on AutoGreekNews.

Πηγή: http://www.autogreeknews.gr/nea

Insurance-spanos-online-asfaleia

banner-ikaros-new