RSS
TwitterFacebookPinterest

genikes-asfaleies-insurance-spanos

Banner-radiotaxi-ermis-spanos-site

Ποια ελληνική αποκλειστικότητα είχε το Fiat Brava;

  • Written by:









H Fiat ετοιμάζεται για την επανεκκίνηση που θα σηματοδοτήσει η επιστροφή του Punto, με απώτερο σκοπό την αναβίωση των εμπορικών μεγαλείων του παρελθόντος. Τότε που τα αυτοκίνητα της φίρμας από το Τορίνο κατέκλυζαν τους δρόμους, με κάθε νέο λανσάρισμα να μεταφράζονταν σχεδόν αυτόματα σε χιλιάδες πωλήσεις. Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα και ένα από τα πλέον επιτυχημένα των τελευταίων 3 δεκαετιών για τους Ιταλούς, το δίδυμο Bravo/Brava.

Τα δυο μικρομεσαία παρουσιάστηκαν το 1995 και είχαν το πολύ δύσκολο έργο της διαδοχής του Tipo. Η προσέγγιση ήταν ρηξικέλευθη για τα δεδομένα της εποχής, με δυο διαφορετικά μοντέλα να αντιστοιχούν στη σπορ και την οικογενειακή πρόταση. Αντί για τον κλασικό διαχωρισμό μεταξύ 3θυρου και 5θυρου αμαξώματος, το Centro Stille δημιούργησε δυο αυτοκίνητα που ήταν ίδια μεταξύ τους μέχρι τις εμπρός κολώνες. Από εκεί και πέρα, καθένα αποκτούσε το δικό του χαρακτήρα. Το Bravo ήταν το νεανικό και σπορ, το Brava αυτό που απευθυνόταν σε όσους αναζητούσαν χώρους και πρακτικότητα.

Αμφότερα διαχώριζαν τη θέση τους από τα σχεδιαστικά πρότυπα των μικρομεσαίων, με τα πίσω φανάρια να λειτουργούν ως ταυτότητα. Τόσο τα ωοειδή του Bravo (παραλλαγή των οποίων είδαμε λίγο αργότερα στο Corolla 8ης γενιάς), όσο και οι «νυχιές» του Brava (3 ανά πλευρά), συνέθεταν δυο ιδιαίτερα καλαίσθητα «μετόπισθεν» και, κυριότερα, ξέφευγαν από τη συντηρητική νόρμα της κατηγορίας. Κανένα από τα δύο δεν φαινόταν ως απλή παραλλαγή του άλλου (3θυρο Brava, ας πούμε, ή 5θυρο Bravo) κι αυτό ήταν η κίνηση-ματ των Ιταλών, σε ένα segment όπου παραδοσιακά οι μόνες διαφορές μεταξύ των χάτσμπακ εκδόσεων αφορούσαν τον αριθμό των θυρών.

Αυτή η προσέγγιση της Fiat, μαζί με την πληρέστατη γκάμα κινητήρων (από 1.2 μέχρι 2 λίτρα, το HGT με 5κύλινδρο 20βάλβιδο μοτέρ, ντίζελ και τουρμποντίζελ σύνολα σε σε πολλές αγορές) και τα εν γένει προσόντα των Bravo/Brava χάρισαν στα «διδυμάκια» τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 1996, οδηγώντας τη Fabbrica Italiana Automobili di Torino στη δεύτερη συνεχόμενη κατάκτηση! Το 1995 είχε προηγηθεί το Punto και μέχρι σήμερα, η Fiat παραμένει η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία στην ιστορία του θεσμού με back to back τίτλους!

Στην Ελλάδα, όπως σε ολόκληρη την Ευρώπη, Bravo και Brava έκαναν θραύση. Οι αντιπροσωπείες δεν προλάβαιναν τις παραγγελίες, με τη συντριπτική πλειοψηφία να αφορά εκδόσεις με τον 1.200άρη των 80 ίππων. Ως επιβράβευση της αγάπης από την ελληνική αγορά, η Fiat αργότερα τοποθετούσε στο στάνταρ εξοπλισμό του Brava την αεροτομή, που μέχρι τότε αποτελούσε προνόμιο της έκδοσης Trofeo – και παρέμεινε έτσι στις υπόλοιπες αγορές! Μια ιδιαίτερα καλαίσθητη προσθήκη, που ανέβαζε κατά αρκετούς πόντους το οπτικό αποτέλεσμα.

To Brava αξίζει άλλη μία αναφορά, σχετικά με το όνομά του. Εδώ μπορεί να το γνωρίσαμε τη δεκαετία του 90, όμως στις Η.Π.Α. είχε κυκλοφορήσει από το 1978. Πώς; Έτσι ονομαζόταν εκεί το 131!

The post Ποια ελληνική αποκλειστικότητα είχε το Fiat Brava; appeared first on AutoGreekNews.

Πηγή: http://www.autogreeknews.gr/nea

Insurance-spanos-online-asfaleia

banner-ikaros-new