RSS
TwitterFacebookPinterest

genikes-asfaleies-insurance-spanos

Banner-radiotaxi-ermis-spanos-site

Μισός αιώνας από την αρχοντική Mercedes SL R107

  • Written by:
















Μαζί με τις S-Class και G-Class, η SL συνθέτει την «Αγία Τριάδα» της Mercedes. Τα πιο ιστορικά ονόματα για την φίρμα της Στουτγκάρδης, που κυκλοφορούν εδώ και δεκαετίες.{loadposition ekka}

To «Super-Leicht» (υπερ-ελαφρύ) εμφανίστηκε για πρώτη φορά, το μακρινό 1954. Η μνημειώδης 300 SL Gullwing ξεκίνησε μια παράδοση, που έμελλε να συνεχίσει για 67 χρόνια (κι έχουμε ακόμα). Ως σχήμα οξύμωρο, η SL άρχισε την καριέρα της ως κουπέ. Το 1957 παρέδωσε τη σκυτάλη στο roadster αμάξωμα, αν και η 190 SL είχε εμφανιστεί από το 1955. Οι W121/W198 έμειναν στην παραγωγή μέχρι το 1963, δίνοντας τη θέση τους στη θρυλική «Παγόδα». Η δίθυρη, διθέσια και ανοιχτή επανάσταση, ωστόσο, έγινε 8 χρόνια αργότερα.

Τον Απρίλη του 1971, παρουσιάστηκε η 3η γενιά SL. Η R107 βασίστηκε στο πάτωμα της W114 και άλλαξε ριζικά την εμφάνισή της, υιοθετώντας τα χαρακτηριστικά μακρόστενα πίσω φανάρια και εγκαταλείποντας τα στρογγυλά εμπρός, για χάρη δυο μικρών παραλληλόγραμμων και των αιχμηρών φλας στο πλάι. Οι διαστάσεις πήραν την ανιούσα, φτάνοντας στα 4.390 χλστ. μήκους (από 4.285 χλστ.), ενώ η κουπέ SLC ξεπερνούσε τα 4,7 μέτρα (4.750 χλστ.).

Αντίστοιχα μεγάλες αλλαγές και στο εσωτερικό. Αυξημένη ευρυχωρία, περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι, κορυφαία υλικά και ποιότητα κατασκευής, αλλά και η ασφάλεια σε πρώτο πλάνο. Το τετράκτινο τιμόνι είχε σχεδιαστεί με γνώμονα την απορρόφηση δυνάμεων σε περίπτωση ατυχήματος. Το κεφάλι του οδηγού δεν κοπάναγε σε ένα μασίφ κομμάτι πλαστικού, όπως στα υπόλοιπα τιμόνια, αλλά σε ειδικά σχεδιασμένο υλικό που μείωνε τη δύναμη της επαφής.

Η ασφάλεια διαδραμάτισε τεράστιο ρόλο και στην εξέλιξη του πλαισίου. Ένα υποπλαίσιο στο πάτωμα φιλοξενούσε μια πολυστρωματική κατασκευή μετάλλων, με φύλλα διαφορετικού πάχους, προς ενίσχυση της ακαμψίας. Οι εμπρός κολώνες και το παρμπρίζ κατασκευάζονταν από ατσάλι υψηλής αντοχής, διασφαλίζοντας την ακεραιότητα της καμπίνας σε περίπτωση ανατροπής, ενώ και το κρύσταλλο ήταν κολλημένο εντός του πλαισίου , αντί του κλασικού κουμπώματος μέχρι τότε. Ακόμα και συγκριτικά με τα τόσα στοιχεία στο σασί, τα μεγαλύτερα νέα αφορούσαν τα δρώμενα κάτω από το καπό.

Η R107 υπήρξε η πρώτη ανοιχτή Mercedes και μια από τις πρώτες γενικά, που φιλοξένησαν V8 στο μηχανοστάσιο! Η 350 SL είχε την τιμή με 3.499 κ.εκ., 200 ίππους στις 5.800 σ.α.λ., 286 Nm στις 4.200 σ.α.λ., ηλεκτρονικό ψεκασμό της Bosch, 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ. (με το 4άρι αυτόματο) και τελική κοντά στα 200 χλμ./ώρα. Η 450 SL λανσαρίστηκε το 1973 και αποτέλεσε τη βάση για την αγωνιστική 450 SLC 5.0, που συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (εδώ στο Ακρόπολις του 1980, στα χέρια του Björn Waldegård).

 

Πέραν τεχνολογικών καινοτομιών και αγωνιστικής κληρονομιάς, η SL MK3 αποτελεί ένα από τα μακροβιότερα αυτοκίνητα στα χρονικά του «Αστεριού»! Τα 18 χρόνια που έμεινε στην αγορά (1971-1989) την κατατάσσουν δεύτερη στην ιεραρχία της Mercedes, πίσω μόνο από την G-Class.

The post Μισός αιώνας από την αρχοντική Mercedes SL R107 appeared first on AutoGreekNews.

Πηγή: http://www.autogreeknews.gr/nea

Insurance-spanos-online-asfaleia

banner-ikaros-new